Přihlásit se

SPECIÁL AUTO

Zajímavá volba

BMW i4 eDrive35

Elektrický model BMW i4 je ve své základní verzi velmi zajímavou alternativou k vozům masových výrobců.

Označovat modely z Mnichova za volbu rozumu nebývá zvykem a těžko říct, jaké jiné BMW by v cenovém srovnání s takovou ctí obstálo v konkurenci modelů masových značek. Čistě elektrické BMW i4 však po otestování považujeme za jeden z opravdu mála elektromobilů, u nichž cena tak nějak odpovídá nabízené hodnotě. Se základní cenovkou 1 352 000 Kč včetně DPH naprosto zapadá nejen mezi konvenční BMW řady 4 se spalovacími motory, ale i mezi současné elektromobily. Vzhledem k rozměrům a nabízeným parametrům tedy BMW i4 skutečně patří k zajímavým nabídkám na trhu.

Byť je to v rámci řady i4 základní verze, dostáváte za své peníze plnohodnotné Gran Coupé s dobře přístupným a dostatečně prostorným kufrem o objemu 470 litrů (lze zvětšit až na 1290 litrů). Čtyřdveřové kupé měří na délku téměř 4,8 metru, má atletické sportovní proporce, zkrátka vizuálně působí důstojně a plnohodnotně tak, jak se od BMW očekává. I to může být pro spoustu lidí výhoda, neboť nejde o nějakou přehnanou kreaci, která nemusí každému padnout do noty.

Příbuznost s ostatními modely mnichovské značky pokračuje i v interiéru. Také uvnitř se řidič ihned dobře usadí, a pokud je zvyklý na současné ovládání BMW, je zcela ve známém a příjemném prostředí. Oproti běžné řadě 4 dokonce získává novější prohnutý displej, který se skládá z přístrojového štítu (12,3“) a displeje infotainmentu (14,9“). Jen některé plasty použité uvnitř, zejména pak ty na středovém tunelu, nám přišly až příliš obyčejné a laciné. Ovládání funkcí bylo bezproblémové, palubní systém má okamžitou odezvu a pěknou grafiku, bezdrátové připojení mobilu funguje rychle. Se sourozenci má i4 společný i poněkud stísněnější pocit uvnitř vozu, což je pro BMW typické, z pozice řidiče to však vůbec nemusí vadit. Ostatní členové posádky, zejména pak ti vzadu, by ale nějaké místo navíc určitě přivítali. Tím spíš, že dozadu se kvůli poměrně malému vstupnímu otvoru vyšší lidé soukají trochu komplikovaněji a uvnitř mají méně místa na hlavu i nárty.

Základní verze BMW i4 má elektromotor o výkonu 210 kW (286 k) s točivým momentem 400 Nm. To stačí k tomu, aby zadní hnaná kola vystřelila auto na stovku za 6 sekund, a maximální rychlost činí 190 km za hodinu. Oba parametry považujeme za víc než dostatečné, vyšších hodnot není v běžném provozu třeba, a to ani v případě, že chcete trochu, jak se říká, přitlačit na pilu. Stejně tak dostatečný je i maximální nabíjecí výkon 180 kW. Zkrátka, s tímhle autem se fakt docela pěkně svezete, ať už jede v klidu, kdy vynikne jeho komfort, nebo vyznáváte dynamický styl. Podvozek je čitelný, i4 je vyvážená, v zatáčkách se chová neutrálně a nízké těžiště pomáhá stabilitě a maskuje hmotnost dvě tuny.

To, že běží o základní verzi, se projevuje zejména na dojezdu. Ten je logicky úzce svázán s využitelnou kapacitou akumulátoru, která činí 66 kWh. To sice není mnoho, ale v kombinaci se spotřebou kolem 20 kWh na 100 km při úplně normální jízdě to zaručuje reálný dojezd blížící se 300 km. Není to sice žádná hitparáda, ale protože jsou na trhu elektroauta, která stojí víc a ujedou zhruba stejně, nijak zásadně nám to u BMW i4 nevadí. Považujeme tento vůz za velmi příjemného společníka na jízdy po městě i kolem něj, který v nejhorším zvládne i delší cestu. Kromě toho se lze se spotřebou dostat při troše snahy i níže, takž není nereálné dostat se k dojezdu i přes 350 km.

BMW s verzí i4 eDrive35 podle našeho soudu trefilo hřebíček pěkně na hlavičku. Čistě elektrická verze totiž stojí o víc než 100 tisíc korun méně než benzinové provedení 430i Gran Coupé a kromě omezenějšího dojezdu nabízí stejnou, ne-li lepší užitnou hodnotu. Pořizovací cena přitom obstojí i ve srovnání s konkurencí – vždyť BMW i4 je levnější než třeba základní Volkswagen ID. 4.

Plusy:

Cena / užitná hodnota, jízdní vlastnosti, dostatečná základní verze.

Minusy:

Méně místa vzadu, nižší kapacita akumulátoru, horší výhled dozadu.