SPECIÁL AUTO
Jak se žije v koncernu?
Zdá se, že tuzemský automobilový trh se po poměrně dlouhém období začíná konečně trochu uklidňovat. Ceníky nových aut už se nemění jako na běžícím pásu, dokonce se v některých případech objevují i akční pobídky a úpravy cen směrem dolů. Jásat, že se ceny opět vrátí na předchozí úroveň, by bylo nejen předčasné, ale i zbytečné. I kdyby, tak už jen kvůli inflaci musí být i auta zkrátka dražší než dřív. A inflace nebyla ani zdaleka jediným faktorem, který cenotvorbu ovlivňoval. Zákazníkům nezbývá než přijmout novou realitu trhu a případně v procesu pořízení nového auta důkladně zvážit, zda je skutečně nejlepším řešením ho zaplatit „hotově“.
S tím, jak automobilový trh co do počtu prodaných aut klesá, totiž logicky roste i konkurence v oblasti financování a z takové situace vždy profituje zákazník. Nejen spřízněné či přímo značkové leasingové společnosti jednotlivých značek, ale také další významní hráči na finančním trhu se předhánějí v lepších podmínkách financování jak nových, tak ojetých aut. Zájemci mají k dispozici pestrou škálu forem leasingu s různou výší akontace, populární, byť asi stále za původním očekáváním jsou rovněž produkty umožňující dlouhodobý pronájem vozu prostřednictvím pevně daných měsíčních splátek. K jednotlivým nabídkám často finanční společnosti ve spolupráci s automobilkami přidávají zajímavé bonusy, ať už jde o nulové navýšení, garantovanou zbytkovou hodnotu pro případný následný odkup, asistenční služby, nebo výhodné pojištění.
Kromě toho jsou u některých značek k dispozici také speciálnější nabídky, díky kterým si třeba lze předplatit kompletní servis, například na pět let dopředu.
I v dnešní době, kdy jsou úroky z úvěru vyšší, než tomu bylo dřív, lze nalézt velmi atraktivní nabídky financování, přičemž zákazníkovi díky tomu zbudou volné finanční prostředky na účtu, které může použít nejen na investice, ale i jako důležitou finanční rezervu.
Právě čtete ...