Přihlásit se

SPECIÁL AUTO

Podpultové zboží

Vrcholné sportovní provedení Peugeotu 508 PSE s výkonem 360 koní v ceníku nenajdete. Koupit ho však lze.

Změny provedené v rámci nedávného faceliftu modelové řady Peugeot 508 se dotkly i vrcholného provedení s označením PSE (Peugeot Sport Engineered). Jde o velmi zajímavé auto, kterému sám výrobce vytváří dodatečnou auru výjimečnosti tím, že tuto specifikaci nenajdete v ceníku, ale musíte o ni projevit cílený zájem přímo u prodejce francouzských vozů. S objednáním jako takovým pak problém není, ani dodací lhůty by neměly být extrémní. Na nákup budete potřebovat zhruba 1,8 milionu korun. Co za tuto částku dostanete?

V první řadě se majitel bude moci chlubit skutečně exkluzivním autem, které na českých, ale ani evropských silnicích často nepotkáte. A protože Peugeot design opravdu umí, není divu, že je i v případě verze 508 PSE radost na vůz pohledět. Nestojí před vámi bláznivá tuningová kreace, ale elegantně-sportovní grand tourer se sympatickými doplňky, které podtrhují jeho dynamičnost. Zejména křidélka v úrovni podvozku evokují inspiraci hypersportem z Le Mans. Auto má celkově nižší stavbu, snížený podvozek, širší přední (+ 24 mm) i zadní (+ 12 mm) rozchod a dravost podtrhují i 20palcová kola, pod nimiž jsou vpředu čtyřpístkové kotoučové brzdy s průměrem 380 mm a žlutě lakovanými třmeny.

Na dynamickou notu sází i interiér, do kterého je trochu stísněnější přístup, ale uvnitř vše řidiče pěkně obejme a díky subtilnější palubní desce, která je blízko čelnímu oknu, a malému sportovnímu volantu se ihned dostaví kýžený sportovní feeling.

Startovací tlačítko se musí i chvíli držet, na to si během týdne ne a ne zvyknout. Nový volič převodovky, který má nyní podobu kolíbky, přesouváme do polohy D a vyrážíme. Peugeot 508 PSE je jediným modelem této řady, který nabízí pohon všech kol, jeho ústrojí vyladěné na systémový výkon 360 koní čítá benzinový čtyřválec 1,6 litru (200 k), elektromotor vpředu má výkon 110 koní, ten zadní 114 koní. Výsledkem je zrychlení na stovku za 5,2 sekundy a maximálka 250 km/h. Provedení PSE má specificky odladěný podvozek s variabilními tlumiči (dostupné režimy jsou Comfort/Hybrid/Sport), který krásně informuje řidiče o dění pod koly, aniž zásadně trpí jízdní komfort. Ten narušovaly jen hlučnější pneumatiky. Zejména ve sportovním režimu dokáže být s autem pořádná zábava a kombík leckoho překvapí svou živelností. Auto pořádně zatahuje i díky elektrickému boostu, v zatáčkách je mrštné a v přímém směru pěkně stabilní. Na změnu zatížení v táhlejších rychlých zatáčkách sice reaguje lehkou tendencí odsadit záď, ale nedojde k žádné nestabilitě. Projevuje se tak dvoutunová hmotnost, neboť tento plug-in hybrid s sebou vozí i akumulátor o kapacitě 12,4 kWh, který mu zaručí čistě elektrický dojezd lehce přes 30 km. To není zrovna moc a leckdy to nestačilo ani na jízdy po městě. Palubní dobíječka má u verze PSE standardní výkon 7,4 kW.

Ač si tohle auto asi nikdo nebude pořizovat pro jeho schopnost nízké spotřeby, ale hlavně pro nabízenou dynamiku a styl, stojí i tato oblast za bližší zhodnocení. Jako u každého plug-in hybridu hodně záleží na tom, jak často majitel dobíjí a jaké cesty podniká. Lze tedy skutečně jezdit se spotřebou 2 až 3 litry na 100 km, stejně jako za 10 litrů při dynamické jízdě s primárně benzinovým pohonem. Naše jízdy byly pěkně svižné a dynamické, moc jsme se neomezovali, ale také nikterak dlouhodobě nebláznili – výsledkem byla spotřeba 6,2 l / 100 km, což je perfektní. Moc ale nepotěší malá 43litrová nádrž, takže celkový dojezd plně nabitého a natankovaného auta je v praxi maximálně kolem 500 km, spíš méně.

Vrcholný Peugeot 508 PSE je univerzálním auto, s nímž se dá bezemisně jezdit po městě, v klidu cestovat s rodinou a případně si užít dynamickou jízdu s notnou dávkou sportovnosti. Ani z hlediska výbavy autu nic nechybí a cestování na dlouhé vzdálenosti je čirá radost, kterou umocní i perfektní audiosystém Focal, jehož srdce tvoří 12kanálový zesilovač s výkonem 690 W.

Plusy:

Dynamika a agilita, design, možnost nízké spotřeby.

Minusy:

Kratší dojezd, vyšší hmotnost, cena.