SPECIÁL
Nabídka pro každého
Peugeot je jednou z mála značek, u které mě bez ohledu na typ konkrétního auta zaujme design. Tohle prostě Francouzi umí na jedničku a vlastně každý peugeot z modelové nabídky perfektně kombinuje eleganci, sportovnost, originalitu a jistou dávku noblesy. Alespoň tak působí vzhled těchto francouzských aut na mě. Výjimkou není ani čistě elektrický Peugeot E-3008, jehož styl u testovaného vozu ještě umocňuje výbava GT a slušivé bílé metalické lakování karoserie Okénite (+ 22 000 Kč).
Peugeot nabízí pro model E-3008 hned dvě výkonové verze, které se liší i kapacitou akumulátoru. Já měl k testu tu základní s baterií o kapacitě 73 kWh, u které výrobce slibuje dojezd 526 kilometrů a stojí těsně pod jeden milion korun. Výbava GT je o 111 000 Kč dražší. V nabídce je ještě provedení s velkým akumulátorem 96,9 kWh a dojezdem téměř 700 km.
Výkon testované verze je 157 kW, dosahuje maximální rychlosti 170 km/h a na stovku se dostane za 8,8 sekundy. Co se dobíjení týká, má Peugeot E-3008 palubní nabíječku o výkonu 11 kW a u veřejných rychlodobíjecích stanic by měl zvládnout výkon až 160 kW. Tolik tedy teoretické představení.
Za volant se díky vyšší stavbě pohodlně usedá a ve sportovně střižených sedačkách jsem se rychle uvelebil. Architektura interiéru, který řidiče spíše obepne, než by mu dával pocit prostornosti, mně vyhovuje, protože dodává na sportovnosti. Stejně tak i malý a do ruky dobře padnoucí volant je fajn, bohužel ale i zde překrývá část informačního displeje před řidičem, takže třeba pro údaj o stavu nabití a dojezdu jsem se musel vždy předklonit. Zaoblený displej, který se nad palubní deskou jakoby vznáší, byl kromě toho připevněn tak, že nebyl zcela vodorovně a jeho část před řidičem nebyla úplně kolmo k očím. Nešlo o nic dramatického a možná to bylo jen specifikum testovaného exempláře, ale úplně harmonicky to na mě nepůsobilo. Jinak je ale zobrazení i funkčnost infotainmentu dobrá a bez výhrad fungovalo i bezdrátové propojení s Android Auto. Osobně preferuji spíše právě malé displeje než velké obrazovky. Potěšující je i rozumný počet odkládacích prostor, byť středová konzole mezi předními sedačkami působí opravdu dost masivně a jednolitě. Pro milovníky kvalitní reprodukce hudby má Peugeot v nabídce Pack Hi-Fi & Panorama za 70 tisíc korun, jehož součástí je nejen panoramatická střecha, ale prémiové audio Focal s devíti reproduktory, subwooferem a výkonem 690 W. Hraje skvěle. Nabídka místa na zadních sedadlech je solidní a v pohodě se vejdou i dospělí pasažéři.
Také u modelu E-3008 se francouzské značce podařilo dobře odladit i jízdní vlastnosti. Vlastně všechny peugeoty, které jsem poslední dobou testoval, měly podvozek naladěný dle mého gusta – dostatečně tuhý a robustní, přitom ne uskákaný a v podstatě i komfortní. Řízení je příjemně kontaktní a na volantu má řidič dobrý pocit, který vynikne zejména v zatáčkovitých pasážích, kde si ani neuvědomíte, že řídíte 4,5 metru dlouhé SUV s hmotností téměř 2,2 tuny. Podvozek auta snese i ostřejší zacházení, jakkoli vyloženě sportovní ambice nechte doma. Auto se ale po klikaté okresce příjemně vodí, zvládne ztlumit i standardní nerovnosti, pouze na těch větších trochu odskočí. I přestože měl testovaný vůz dvacetipalcové disky, nepůsobil podvozek nekomfortně. Zátah elektromotoru je příjemný, na agresivitě mu přidá přepnutí do sportovního režimu, jinak jsou reakce na plyn spíše plynulé a pozvolné, nikoli však ospalé. Z auta je dobrý výhled kromě pohledu vzad, kde si svou daň vybírá zkosené zadní okno bez stěrače. Mimochodem, víko kufru (objem 520 litrů) je skutečně masivní a elektrické otvírání se u něj opravdu hodí.
S Peugeotem E-3008 lze ve městě jezdit kolem 15–16 kWh / 100 km, dálniční režim znamená spotřebu spíše přes 20 kWh / 100 km, nebylo výjimkou se při svižnějším legálním tempu dostat i k 22 kWh / 100 km. V tomto ohledu sice existují na trhu o něco efektivnější modely, ale peugeot nijak zásadně nevybočuje z elektromobilních zvyklostí. U dojezdu počítejte s realitou někde kolem 400 km, na dálnici o necelých sto kilometrů méně.
Plusy: design, jízdní vlastnosti, prostornost
Minusy: vyšší spotřeba, horší výhled dozadu, umístění displeje
Právě čtete ...