SPECIÁL
S ohledem na planetu
1) Pokračuje dále poptávka po udržitelných formách podnikání, nebo už dosáhla pomyslného vrcholu?
2) Jaké iniciativy klienti či zákonné normy nyní nejvíce žádají?
3) Daří se vám vycházet jim vstříc?
1) Dobrá otázka. Vrchol má asi každý člověk, každá firma někde jinde. Z pohledu naší společnosti je pořád co zlepšovat, co posouvat a kultivovat. Obecně poptávka po udržitelném podnikání je stále relativně velká, nicméně je potřeba to komunikovat citlivě. Cítíme větší senzitivitu lidí na toto téma.
2) V zásadě jde o jednoduché věci typu eko produkty, produkty z recyklovaných a recyklovatelných materiálů a informace, jestli značka pracuje nebo má udržitelné projekty. Na to slyší hlavně mladší generace, pro kterou je toto téma násobně důležitější než pro starší ročníky.
3) V rámci udržitelnosti máme více produktů. Jsme bezodpadoví, snažíme se zpracovávat veškerý odpad z produktů, který nám vznikne, což se nám daří. Dáváme produktům druhý život, nabízíme eko produkty. Snažíme se i o osvětu v našem mikroregionu, kde působíme. Je to v DNA firmy, už jen věkovým složením. Baví nás to a to je, myslím, to zcela zásadní.
1) Spíš se změnila, potvrzuje to i řada průzkumů. Zatímco dřív lidé řešili udržitelnost a udržitelné výrobky jako součást svého životního stylu, dnes už očekávají udržitelný přístup od firem tak trochu automaticky. Udržitelné podnikání tedy mnoho zákazníků/ic považuje za něco, co má být samozřejmou součástí firemního přístupu. Ale pořád to neplatí pro všechny, pro některé udržitelnost stále není téma.
2) Myslím, že doba, kdy všichni chtěli vidět nějaké iniciativy v oblasti životního prostředí, protože to bylo synonymum pro udržitelnost, je na ústupu. Do popředí zájmu se dostávají i sociální projekty, komunity a dopad podnikání na lidi a společnost. A co se týče obchodních partnerů, je samozřejmě obrovské téma uhlíková stopa a postupně další oblasti podle nové evropské směrnice CSRD.
3) Vodafone má dlouhodobě nastavený provoz v souladu s principy udržitelnosti, a to jak v oblasti environmentální, tak sociální. Pro naše zákazníky/ice bývá hmatatelnější ta sociální rovina. Jedná se například o zohledňování zranitelných skupin v rámci naší nabídky, přínos v oblasti digitalizace společnosti nebo projekty naší nadace. Tam se věnujeme například digitálnímu vzdělávání seniorů nebo podpoře aplikací, které pomáhají zlepšovat život, v řadě případů dokonce život zachraňovat. Patří mezi ně třeba aplikace Záchranka nebo aplikace Bright Sky, která pomáhá obětem domácího násilí.
Právě čtete ...